اهن الات

اهن الات

اهن الات

آیا صنعت فولاد توسط روباتها برداشته خواهد شد؟

در 150 سال گذشته، تکنولوژی نقش عمده ای در صنعت فولاد بازی کرده است. شاید این یکی از صنایع آمریکایی است که از پیشرفت های تکنولوژیکی تحت تاثیر قرار گرفته است. دلایل زیادی برای این وجود دارد.

این به انقلاب صنعتی قرن نوزدهم میرسد. صنایع فولاد نیازمند فن آوری های جدید بود، زیرا تقاضا برای ایمنی محل کار افزایش یافت. تقاضای فولادی نیز بالا بود و نیاز به روش های کارآمدتر، به موقع و با هزینه ای موثر داشت.

AI در صنعت فولاد


مهم است که بدانیم صنعت فولاد از نظر پیشرفت های تکنولوژی پیشرفت کرده است.

یکی از این پیشرفتها در حال حاضر در سایر صنایع مانند مراقبت های بهداشتی، بانکی و مالی است. این فناوری به عنوان هوش مصنوعی (AI) شناخته می شود. تاثیر آتی AI هنوز به عنوان نتیجه نهایی استفاده از آن دیده نمی شود.

افزایش ترس از فناوری


در صنعت فولاد، ترس این است که روبات ها جایگزین انسان ها و شغل های خود خواهند شد. با این حال، صنعت فولاد متکی به قطعنامه ها و پاسخ به سوالات ایمنی، کارایی و هزینه های کاری در محل کار است.

به استثنای صنعت نمی خواهد که بر پیشرفت های تکنولوژی امروز به عنوان رقبا جهانی خود، آسان است که ببینید که چگونه می تواند منجر به رکود برای صنعت.

فناوری در حال حاضر بر روی کارخانه های کوچک و کوچک کار می کند. اکثر فرآیندهای فولادی در حال حاضر بر روی روباتها برای کوره های انفجاری، دیگهای بخار و کوره ها کار می کنند تا یک کار کارخانه های فولاد کار را انجام دهند. این روبات ها یک روش اصلی ایمنی و کارایی در محل کار بوده است.

آیا روبات ها همیشه انسان را جایگزین می کنند؟


در حقیقت، تکنولوژی همیشه جایگزین کارهای انسانی شده است. امروز نگرانی جدیدی که در حال ظهور است این است که آیا AI یا رباتها کارهای انسانی را در صنعت فولاد جایگزین خواهند کرد. این ربات ها نیاز به انجام محاسبات تولید، رتبه بندی کارایی و حتی طراحی مهندسی دارند.

برای کنار گذاشتن این ترس ها، موسسه فناوری ماساچوست (MIT) مطالعه ای در مورد اینکه آیا ربات ها یا تکنولوژی می تواند جایگزین انسان شود، ارائه کرد.

جالب توجه است، این مطالعه کاملا قطعی نگرانی در مورد اینکه آیا تلفات زیاد شغلی وجود دارد. بسیاری معتقدند که روبات ها در فرایند مهندسی آسیب های ناشی از کار در محل کار و ناهنجاری ها را کاهش می دهند. با این حال، ما هنوز برای نگهداری، تصمیم گیری و بسیاری از جنبه های دیگر نیاز به انسان داریم.

این مطالعه به منابع متعددی اشاره کرد که به نظر می رسید قادر به توافق با آنها نیستند، مانند مطالعات آکسفورد، گزارش مک کینزی و مطالعه OECD (سازمان همکاری اقتصادی و توسعه).

نتیجه تحقیق MIT نشان داد که احتمال دارد که روباتها از چند میلیون تا بیش از یک میلیارد شغل، بسته به نوع صنعت داشته باشند. با این حال، در نهایت به شرکت های خصوصی برای حفظ حضور صنعت مربوطه در میان رقبای اصلی خود برای سهم بازار کمک می کند.

چه رباتیک برای صنایع فولادی
AI بر روی ایجاد اطلاعات کامپیوتری به کامپیوتر متکی است. این نیز به عنوان فن آوری کامپیوتر رایانه به نام peer-to-peer شناخته می شود و ممکن است تاثیر کاهش ورودی های انسانی به این رایانه ها را داشته باشد.

در AI، بخشی از این تکنولوژی شامل "blockchain"، تاریخ رمزگذاری شده، غیر متمرکز و تاریخچه داده شده است.

به همین ترتیب، این تکنولوژی جدید در حال حاضر مشاغل را در صنایع خاص ایجاد کرده است و به جای تلفات شغلی. مهم است که به یاد داشته باشید که فناوری AI و blockchain توسط انسان ایجاد شده است.

در صنعت فولاد، روباتها قادر به انجام کار نیستند فقط انسانها قادر به انجام آن هستند. روش تولید فولاد در وضعیت ثابت تغییر کرده است.

صنعت فولاد آینده


آسان است که ببینیم راه هایی که صنعت فولاد آینده در حال تکامل است. مشاغل فولادی کمتر دست به دست می شوند و شامل هوش و دانش بیشتر انسان می شوند.

آینده صنعت فولاد و فلزات ممکن است به سه شکل تغییر کند:

یادگیری ماشین میتواند فرآیندهای تولید را سادهتر کند، در حالی که سادهتر ساختن عملیات تولید فولاد است.
واقعیت مجازی (VR) می تواند عملیات امکانات مجازی را که امکان ایجاد مدل های جدید کسب و کار را فراهم می کند، فعال کند.
Blockchain می تواند ردیابی مواد تایید شده را برای خرید مانند فولاد بازیافتی فعال کند.
با هم، این فناوری ها ممکن است فرایندهای فولادی، از استخراج به تولید و توزیع محصول را مختل کند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۲:۵۳:۲۹ | نویسنده : نویسنده | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.